måndag 18 maj 2015

Att ha en flyktplan.


Jag smet. Packade en väska med myskläder, träningskläder och åkte till vårt hus i solen. Laddade Storytel med en massa bra böcker och såg fram emot lata dagar på altanen. 
Resan var inplanerad sen länge men jag bokade om och åkte ner tidigare. Fick 5 dagar själv innan första väninnan kom för att följas av ytterligare 2 som kom några dagar därefter. 
Vilka lycka!
Resan ner gick bra men oj vad trött jag var när jag väl kom fram. Kändes som att jag åkt jorden runt och inte till Spanien. Hann knappt innanför dörren innan jag slocknade.
Kände redan efter några dagar hur energin började hitta tillbaka. Promenaderna blev raska och musiken gladare.
Nu är jag hemma igen i kylan.
Det är nu den sanna utmaningen börjar. Att få tillbaka energin i vardagen och att hitta ett sätt som fungerar. Rutiner som innehåller båda arbete och vila.
På onsdag ska jag träffa psykologen och även svänga förbi jobbet och prata lite. Hoppas att det går bra.


2 kommentarer:

  1. Åh, vad det där lät härligt! Fortsätt att prioritera dig själv även på hemmaplan. det är svårt, jag vet. Men nödvändigt. Hoppas att ditt psykologbesök går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ovärderligt att få sitta med nästippen vänd mot solen och bara vänta in själen lite.

      Radera