tisdag 26 maj 2015

Att vara nöjd med det lilla?


Jag ser faktiskt oförskämt pigg ut. Piggare än på länge. Jag har gått ner några kilo trots att jag inte gjort något annat än sakta promenera. Jag nynnar lite då och då. Sover bra, iallafall ibland. Skrattar ibland. Har fått tillbaka mensen (kunde jag klarat mig utan i och för sig). 
Men den har rastlösheten kombinerat med tröttheten. Ingen bra kombo. 
Läkaren tyckte att jag skulle vara fortsatt sjukskriven hela sommaren. Vi planerar att jag börjar jobba i slutet av juli på 25%.
Måste försöka tänka att det är skönt, något positivt att jag har hela sommaren på mig att komma igen men just nu känns det mest jobbigt. Känner mig stressad. Visst är det konstigt? Jag vet att det kändes likadant när hon sjukskrev mig hela maj. Det tog några dagar innan jag landade i det.
Måste fortfarande tillåta mig att bara vara. Vara stilla utan att känna mig onyttig.
Svårt.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du känner dig pigg. Kom ihåg att spara på energin nu bara. Fortsätt att vila, ta hand om dig och bara var. Och angående sjukskrivningen, det är ju bara bra att du får tid på dig. Det behöver du. Kram!

    SvaraRadera